画面を斜めに分断するタイル
走る女性の脚
光沢のある壁
手前の見切れる人影

一哲さんは、この写真を足輪の写真と呼んでいた。

色の粒子が表面を覆っているせいで、
パースペクティブがついているにも関わらず、
画面の中の空間に入り込むことはできない。

写真家は自ずとこういった瞬間に出くわすが、
彼は別れ際のあのがっちりとした握手のように
光を引き寄せるのだろう。
The line between two kinds of tiles, cutting the picture in two parts diagonally.
The legs of the running woman.
The polished walls.
The person who is partly in the frame.

Ittetsu called this picture “the picture of the fetter”.

Though this picture has perspective,
no one can enter into its world
because colored particles are covering its surface.

Photographers are likely to meet such a situation,
but he must attract light
like he always shakes hands with me steadily when we separate.
三嶋一路|みしまいちろ|Ichiro Mishima
美術家。アートスタジオmishima.artを主宰。展示設計、制作協力、コラボレーションを行い、芸術の生産と受容に従事している。
2018.8/26~9/15「ヘレン・アット・ザ・マウンテン」に作家として参加

Artist. He presides over mishima.art, an art studio. Engaged in producing and accepting art, he designs exhibitions, cooperates with other artists, and collaborates with them.
From 26 August to 15 September 2018, he participates in helen at the mountain

http://mishima.art